środa, 29 listopada 2017

Pizza choinka z Kotlin




 Pizza jest w moim domu obowiązkowo podczas imprezy. Robię ją z różnymi dodatkami aby goście mieli w czym wybierać. Dla dzieci proponuję łagodniejszą wersję a dla dorosłych bardziej hot. Ostatnio po raz pierwszy zrobiłam dla dzieci pizzę choinkę i zrobiła duże wrażenie na małych gościach więc będę ją robiła częściej. Wykorzystałam do pizz ketchup łagodny i Z piekła rodem Kotlin.



 #kotlin #iloveketchup #smaknr1 #BEZograniczen

Składniki:

  • 4 szkl. mąki
  • 5 dkg świeżych drożdży
  • łyżka cukru
  • pół łyżeczki soli
  • jajko
  • pół kostki margaryny
  • 1,5-2 szkl. mleka

Dodatki

  • szynka pokrojona w kostkę i podsmażona z cebulką
  • boczek
  • smażone pieczarki
  • groszek konserwowy
  • cebula
  • ketchup Łagodny i Z piekła rodem Kotlin
  • przyprawa do pizzy
  • tarty ulubiony żółty ser

Mleko odgrzać. Drożdże pokruszyć i zasypać cukrem. Margarynę rozpuścić.
Mąkę przesiać, dodać sól, jajko, następnie rozpuszczone drożdże i mleko. Wyrobić ciasto , na koniec wlać rozpuszczoną margarynę i ponownie wyrobić.
Przygotować blachy do pieczenia wykładając papierem. Oderwać kawałek ciasta i rozwałkować na wielkość blachy. Ketchup wymieszać z przyprawą do pizzy i posmarować ciasto. Poukładać wybrane składniki. Ja część robię z szynką, pieczarkami, groszkiem a część z boczkiem, cebulką i pieczarkami. Piec około 20 minut. Pięć minut przed końcem pieczenia posypać tartym serem.
Pierwszy raz zrobiłam pizzę w formie choinki. Wycięłam dwa trójkąty na kształt choinki. Posmarowałam ketchupem z przyprawą. Na jeden trójkąt położyłam szynkę, pieczarki i cebulkę pokrojoną w kostkę, drobno startym serem  i przykryłam drugim. Docisnęłam brzegi i z obu stron ponacinałam brzegi nie docinając do środka. Następnie nacięcia skręciłam. Wierzch posmarowałam resztą ketchupu. Piekłam około 20 minut.    







I LOVE KETCHUP

2 komentarze: